Mooi mens Judith Geurts

//Mooi mens Judith Geurts

Mijn naam is Judith Geurts en ik werk nu 3 jaar als clientmanager bij Standby thuiszorg. Ik wil Corry Pollemans danken voor het compliment en het doorgeven van het stokje. Het werk wat ik doe is bijzonder omdat er bij Standby thuiszorg één op één zorg wordt verleend. Zowel de zorgvrager als de zorgverlener zijn mijn klant. Ik wil met hen beiden meedenken en zo een leuke klik tot stand brengen.

Voorheen was ik werkzaam als verpleegkundige en planner bij een reguliere thuiszorgorganisatie en was alleen bekend met “route” zorg.
Het bijzondere aan het werk wat ik nu doe is het vinden van de juiste zorgverlener bij de cliënt. Zodat zowel de cliënt als de zorgverlener het beste tot hun recht komen. Daardoor kan de zorgverlener de zorg doen waar hij of zij goed in is en de cliënt blij is om de zorgverlener weer te zien. Hierdoor kan de zorgverlener de zorgbehoefte die de cliënt nodig heeft beter invullen. Of dit nu gaat om ondersteuning bij de lichamelijke verzorging, het ondersteunen bij de boodschappen of het bereiden van de maaltijd, we hebben met zijn allen één doel voor ogen en dat is dat de cliënt zo lang mogelijk veilig en verantwoord thuis kan blijven wonen in zijn of haar eigen vertrouwde omgeving.

Ik vind het leuk om te horen hoe de zorgverleners de zorg ervaren. Lopen ze ergens tegenaan dan kan ik met hen meedenken naar een oplossing. Zo voel ik mij meer betrokken en krijg ik optimaal inzicht in de cliënt en de zorgsituatie. Ook vind ik het leuk om op huisbezoek te gaan bij cliënten om een beter beeld en gevoel bij hun zorgvraag en die van hun naasten te krijgen.

Het voelt fijn als ik een beeld heb bij de cliënt en zij bij mij.
Je merkt dat er dan vaak meer wederzijds begrip en respect is.

We zijn hier op kantoor met 5 cliëntmanagers en 2 dames van de administratie. Wij werken heel nauw samen omdat alle processen aan elkaar hangen. Een klein foutje in de planning kan grote gevolgen hebben ook voor de factuur. Het is belangrijk dat alles goed op elkaar aansluit. Als planner plan je de zorg in maar daarvoor en daarna zijn er nog vele andere stappen te zetten.

Geen dag is het zelfde bij ons op de planning. Het is net als het weer, het kan zo omslaan. Zo denk je alles onder controle te hebben, tot dat éne telefoontje….. er is een zorgverlener ziek of er is een terminale cliënt die heel graag naar huis wil vanuit het ziekenhuis. Je wilt dit dan heel graag zo snel mogelijk regelen zodat de cliënt naar huis kan en de zorg kan starten. Dan worden alle zeilen bijgezet om dit voor elkaar te krijgen. En dat geeft een goed gevoel.

De roosteringen met een team op kantoor vind ik altijd erg leuk. Je ontmoet de zorgverleners en hoort ook eens andere verhalen van ze. Je krijgt meer inzicht in hun privé situaties waardoor je een beter beeld krijgt van iemand en je elkaar beter leert kennen waardoor de juiste match nog beter kan worden naar volgende cliënten. Je ontdekt elkaars behoefte en verhaal. Elk persoon heeft een eigen verhaal en hoe meer je weet van iemand hoe meer je hier rekening mee kan houden.

Ik vind de mooi mens campagne zo leuk omdat dit echt een andere kant van iemand laat zien.
Er zijn veel mooie mensen van wie ik hun verhaal zou willen lezen. Er is echter maar één stokje en dat wil ik graag doorgeven aan Suzanne Boon.

2018-11-16T11:56:30+00:00